Internet Banking Mapa serwisu Newsletter Kariera Kontakt


Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP)/ Split Payment

27-06-2018

Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP)/ Split Payment

Od dnia 1 lipca 2018 r. obowiązuje Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. Split Payment).

Bank Spółdzielczy w Łomży założył każdemu przedsiębiorcy posiadającemu rachunek rozliczeniowy w PLN, specjalny rachunek bankowy(Rachunek VAT). Rachunek ten jest prowadzony bezpłatnie i służy do rozliczania VAT. Informacja o numerze NRB rachunku VAT dostępna jest w systemie bankowości elektronicznej lub w placówkach Banku.

Rachunek VAT zasilany jest z przelewów „przychodzących" od kontrahentów VAT. Nie jest możliwe samodzielne „zasilenie" rachunku VAT z rachunku rozliczeniowego klienta. Środki z rachunku VAT można przeksięgować na rachunek bieżący tylko i wyłącznie za zgodą Urzędu Skarbowego. W przypadku wykonywania przelewu typu „Split Payment" bez wystarczających środków na rachunku VAT brakujące środki mogą zostać pobrane z rachunku rozliczeniowego klienta.

UWAGA !

Mechanizm podzielonej płatności nie dotyczy klientów indywidualnych

Od 01 lipca 2018 r. klient banku może wykonać przelew dotychczasowym lub nowym sposobem . Po wybraniu przelewu „Split Payment" opłata za fakturę dzieli się na dwie kwoty: kwotę netto i kwotę VAT. Kwota netto trafi na rachunek rozliczeniowy a kwota VAT na rachunek VAT sprzedającego.

Aby wykonać przelew nowym sposobem „Split Payment" klient musi wybrać nowy rodzaj przelewu oraz podać rozszerzone dane, tj.: numer faktury, numer NIP kontrahenta, kwotę brutto faktury oraz kwotę VAT. W przelewie można również umieścić dodatkowy opisu płatności.

Poniżej przedstawiamy sposób wypełniania papierowego formularza przelewu pod realizację płatności podzielonej rekomendowany przez Związek Banków Polskich.

Wzór papierowego formularza wpłaty gotówkowej/polecenia przelewu (WP) wg PN-F-01101

Oznaczenie skrótów:

W treści zlecenia dopuszczalne są następujące znaki: małe i wielkie litery, cyfry, znaki / - ? : ( ) . , ‘ +
Biorąc pod uwagę następujące ograniczenia wielkości pól formularza (pole kwota - 12 znaków, pole tytułem - 2x 27 znaków) rekomendujemy poniższy sposób wypełnienia formularza. Dane zaczynamy wpisywać od pola „nazwa zleceniodawcy cd." ciągiem rezygnując jednocześnie z wpisywania tekstu wolnego.

Wróć do Aktualności

made by B85

© 2009 Bank Spółdzielczy w Łomży, STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIES, BRAK ZMIAN USTAWIEŃ PRZEGLĄDARKI OZNACZA ZGODĘ NA ICH UŻYCIE , więcej w polityce prywatności